وبلاگ

سفره یلدا |صفر تا 100 سفره های شب یلدا جدید 🍉

سفره یلدا

با نزدیک شدن به آخر پاییز، شب یلدا ۱۴۰۲؛ سفره یلدا و شبی خاطره انگیز که مردم ایران از گذشته تا به امروز شروع زمستان را جشن می‌گیرند، نزدیک می‌شویم. در این مقاله شیوه‌های تزئین سفره شب یلدا و نمونه عکس سفره شب یلدا را برای شما آماده کرده ایم.

🎁 بیشتر بخوانید:  هدیه شب یلدا 1402 🍉

 

سفره های شب یلدا جدید

سفره های شب یلدا جدید


سفره شب یلدا

قطعا عمده‌ترین بخش زیبایی و جذابیت چیدمان سفره شب یلدا طرح و ظروف مسی سفره است، هنگامی که صحبت از یک جشن باستانی کهن ایرانی در میان است، انتخاب المان‌های باستانی و اصیل این جشن نیز باید مطابق سنت و فرهنگ ایرانیان باشد.

انتخاب ظروف مسی تزیینی، ظروف مسی پذیرایی، ظروف مسی مدرن با طرح‌ها و نقوش زیبا و منحصر به فرد خودشان جلوه ی چیدمان سفره یلدا دو چندان خواهد کرد. سفره شب یلدا با ظروف مسی با طرح و نقش ساده در عین حال با اصالت ایرانی و ترکیب رنگ زیبای خاتم و فیروزه با رنگ مس جلوه ویژه سفره یلدا تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

تزیین سفره شب یلدا با ظروف مسی با ایجاد حس و حال سنتی و اصالت ایرانی در کنار دیوان حافظ و مراسم حافظ خوانی یک شب خاطره انگیز برای شما و دوستانتان رقم می‌زند.

 

سفره شب یلدا

سفره شب یلدا

 


🍉بیشتر بخوانید: ظروف پذیرایی شب یلدا | خرید ظروف مسی اصفهان برای شب یلدا

 

ظروف طرح انار در چیدمان سفره یلدا

شب یلدا نزد ما ایرانیان یادآور خوارکی‌های خوشمزه مانند انار، آجیل و هندوانه است. امروزه استفاده از ظروف طرح انار از جنس مس و سفال و … خلاقیتی است که این ظروف در تزئین سفره یلدا علاوه بر جذابیت آن بسیار خیره کننده بوده و اصالت و سنتی بودن این شب را نمایان می‌کند.

سفره آرایی شب یلدا با ظروف مسی طرح انار مانند قندان طرح انار در این مهمانی به یاد ماندنی و با توجه به عادات چای خوری ایرانیان وجود قندان مسی طرح انار در سینی پذیرایی مسی بسیار چشمگیر خواهد بود. ظروف مسی با رنگ، اصالت و جذابیت خود سنتی بودنشان در عین سنتی بودن مدرن نیز می‌باشند که با تزیین سفره شب یلدا با ظروف مسی با سفره‌ سنتی یک چیده‌مان ایده ال برای شب یلدا هستند.

 

سفره آرایی شب یلدا با ظروف مسی

سفره آرایی شب یلدا با ظروف مسی

 


🍉بیشتر بخوانید: سفارش ست کامل ظروف مسی جهزیه عروس| سرویس ظروف مسی عروس

سفره یلدا ظروف پایه دار

انواع ظروف مسی پایه دار مناسب‌ترین ایده برای چیدمان سفره یلدا هستند. این ظروف پذیرایی مسی جدید با توجه به پایه دار بودن آن‌ها فضای کمی از سفره یلدا را اشغال کرده و شما می‌توانید ظاهر زیباتری به سفره یلدای خود دهید. شما با چیدمان سفره شب یلدا مسی و انتخاب ظروف پذیرایی مسی شیک پایه دار علاوه شکیل بودن سفره یلدا، از شلوغی و بهم ریختگی سفره یلدا جلوگیری می‌کند.

 

شب یلدا ۱۴۰۲

شب یلدا ۱۴۰۲

 

سفره یلدا سنتی

شب یلدا یکی از جشن‌های سنتی در فرهنگ ایران است که در شب پایانی سال و شروع سال نو برگزار می‌شود. این جشن در شب ۲۱ دسامبر یا ۲۲ دسامبر هر سال مطابق با شب طولانی‌تر و شبانه‌تر در سال کهن برگزار می‌شود. شب یلدا همچنین به عنوان زیباترین شب شناخته می‌شود.

شب یلدا، جشن اصیل ایرانیان و شبی ملی در آیین ایرانیان می‌باشد و با توجه به اصالت ما ایرانیان تزیین سنتی شب یلدا خالی از لطف نیست.


🍉بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات در خرید ظروف مسی جهیزیه عروس | ظروف مسی جهیزیه عروس


بهتر است علاوه بر استفاده از ظروف سنتی، به  سفره سنتی یلدا نیز توجه داشته باشیم که حضور آن زیبایی چندانی به سفره یلدای شما می‌بخشد. سفره سنتی اصفهان با نقش و نگارهای زیبای سنتی و ایرانی مانند طرح‌های گل و بوقه و رنگ زمینه زیبای با پارچه پنبه‌ای و لطیف در چیدمان سفره یلدایی بسیار چشم گیر خواهد بود. سفره سنتی ایرانی تناسب عالی با مناسبت و ظروف مسی دارد.

استفاده از یک سماور آنتیک یا سماور زغالی مسی و یا سماور زغالی برنجی به سفره یلدا رونق می‌دهد. شمعدان های لاله عباسی، چراغ گردسوز، فانوس نفتی از قلم نیفتد. استفاده از شمعدانهای تزیینی علاوه بر نوپردازی جلوه ویژه‌ای به سفره شما خواهد داد و حس معنوی و آرامش دارد.

 

سفره یلدا سنتی

سفره یلدا سنتی


تزیین شب یلدا عروس

یکی از آداب ما ایرانیان در شب یلدا یا همان شب چله رسم بر این است که خانواده داماد با توجه به توانایی مالی خود برای تازه عروسانی که در دوران عقد و یا نامزدی هستند هدایایی با عنوان شب چله ای می‌برند. هدایایی که برای این مناسبت برده می‌شود مطابق آداب و رسوم هر شهر متفاوت می‌باشد. عموما دسته گل، طلا، پالتو و بوت، سبد میوه‌، هندوانه و شیرینی و مقداری آجیل می‌باشد. این مواردی ست که غالبا برای نو عروسان می‌برند البته با توجه به شرایط مالی داماد و آداب و رسوم هر شهرمواردی حذف یا اضافه می‌شود. بطور مثال بعضی از شهرها برای پدر و مادر عروس نیز هدیه می‌برند.

تزیین شب یلدا عروس

تزیین شب یلدا عروس


🍉بیشتر بخوانید: هفت سین ملیله کاری 1402

تزیین میوه شب یلدا برای عروس

برای تزیین میوه یلدا می‌توانید برای تزیین میوه شب یلدا در سینی، میوه‌ها را برش داده و در ظرف مسی بچینید و یا با یک میوه آرایی ساده می‌توانید جلوه و زیبایی چندین برابر به سفره یلدا عروس دهید. علاوه بر تهیه میوه یلدایی، با آماده کردن دسر یلدایی انار، دسر یلدایی با ژله و شکلات یلدایی که دستور آماده کردن آن‌ها بسیار ساده است می‌توانید شبی به یادماندنی برای عزیزان خود بسازید.

تزیین میوه شب یلدا برای عروس

تزیین میوه شب یلدا برای عروس


🍉بیشتر بخوانید: هفت سین قلمزنی نقره1402 | 5 سبک قلمزنی

گیفت شب یلدا برای عروس

هدیه شب یلدا که معمولا بخانواده داماد برای عروس می‌برند:

  • طلا مانند گوشواره، دستبد، گردنبند، نیم ست و یا سکه مانند نیم یا ربع سکه و … 
  • لباس زمستانی مانند پالتو، بلوز بافتنی، شال و کلاه
  • بوت و نیم بوت
  • نقل و شیرینی
  • کله قند و نبات
  • آجیل یلدا برای عروس
  • میوه شب یلدا برای عروس

🍉بیشتر بخوانید: خرید کادو پرداخت درب منزل| 7 کادو و هدیه خاص

  • تزیین هندوانه برای شب یلدا عروس
  • خرمالو
  • تزیین کدو حلوایی برای شب یلدا عروس
  • تزیین باسلوق شب یلدا
  • تزیین انار شب یلدا
  • تزیین انار خشک برای شب یلدا
  • گل مسی و گل نقره‌ای

🍉بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی هدیه ارزان


 

گیفت شب یلدا برای عروس

گیفت شب یلدا برای عروس


مراسم یلدا برای عروس

شب یلدا سرشار از آداب و رسوم سنتی است. کادو شب یلدا برای عروس یک رسم نمادین و زیبا می‌باشد که به نشانه شادی وصلت و اضافه شدن عضو جدید به خانواده و اولین دورهمی شب یلدایی خانواده تازه عروس و داماد این جشن را با بردن هدیایایی برای عروس برپا می‌کنند. توجه داشته باشید که خرید شب یلدا برای عروس و داماد و تزیین هدایای عروس برای شب یلدا موجب سوء تفاهم، چشم و هم‌چشمی و ناراحتی نشود. مراسم یلدا برای عروس تنها برای دورهمی و گذراندن شبی شاد و فراموش نشدنی بین خانواده عروس و داماد در نظر گرفته شده است. سعی کنید این مراسم را ساده و در نهایت صمیمیت در کنارهم خاطره‌های خوش بسازید.

🍉بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی هدیه ارزان


عکس های جدیدترین تزیینات شب یلدا برای عروس

 

 

3 دیدگاه در “سفره یلدا |صفر تا 100 سفره های شب یلدا جدید 🍉

  1. خانم اکبری گفت:

    بسیار عالی، ممنونم از تصاویر زیبا و کاربردیتون

  2. رویا گفت:

    ممنون از تصاویر وایده های زیباتون

  3. رویا گفت:

    ممنون از ایده های زیباتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *